09.03.03 en smärre memoar

Jag känner att det är tryck på mig att skriva, så för att glädja alla mina (2) läsare så skriver jag här lite om mitt liv.

Jag har gjort slut med Erik och det är jobbigt och svårt och allt det där. Det är slut, han har flyttat ut men det är svårt att gå vidare. Vi har träffats en gång sen dess och det kändes ganska bra. Fast jag vet inte på vilket sätt. Jag vet inte hur framtiden ser ut, jag orkar inte tänka på det. Kanske finns vi för varandra eller så är det slut på riktigt. Jag vet ärligt talat inte. Men jag bor själv nu och det är dyrt. Ganska skönt men lite ensamt om kvällarna. Det är kul att träffa folk när som helst och jobbigt att vakna ensam och att inte ha någon att visa nya hudutslag och hål i tänderna för.

Jag går på yoga en gång (helst två) i veckan och det är hatha yoga som inte är "nån gymnasikyoga" som instruktören säger. Man står helt stilla och tänjer och ibland ska man göra hästgesten, alltså knipa med anus. Det är för att den kosmiska energin inte ska ramla ut. Det är mycket med chakran och makrokosmos och jag tror inte på det men jag tycker att det är intressant med den formen av yoga, som varit så gott som likadan sedan urminnes tider eller hur dags det nu var. Och visst kan det finnas energier runt om kring oss som vi inte ser men jag har svårt att förstå hur min anusmuskel skulle vara inblandad.

Jag hänger ganska mycket med Ellen, vi lagar mat och spelar Wii och ibland lagar Kenneth mat och vi går på syjunta. Vi går på loppis och dricker vin. Vi pratar mycket och det är roligt. Ellen är ingen discodansare så för det ändamålet har jag Våffe. Våffe är bra på att prata, hon har roliga kompisar också har hon ju vipkort på kb. Elly och jag ska väl äta falafel nån dag som hon har tjatat om och imorgon ska jag dricka te med Maggi för hon och Love ska kolla på lägenhet i min trappa. (oj det kanske var hemligt?) (fast skit samma, det är ändå bara 2 personer som läser bloggen). Kanske blir vi ännu mer grannar än vad vi redan är.


Våffe, Stella och en man vi känner. Lockade.

Annars. Jag läser specialpedagogik denna terminen och det är nog den intressantaste kursen på hela utbildningen. Synd att den är på distans. Fast ganska skönt ändå, sova när jag vill, äta när jag vill, läsa när jag vill. Fast denna veckan är jag på VFU, praktik. Jag lyckades komma in på en särskola för elever med autism och jag har varit där två dagar och jag är bara mer säker på att det är det jag ska jobba med. Jag är ämnad för detta. Jag vill inte sitta på ett vanligt fritis och käka mellanmål halv tre. Jag vill omge mig med barn med autism, det är det som gäller.

Jag har blivit kontaktperson och det ska bli kul att träffa honom lite och göra roliga saker. Som en ny kompis liksom. Jag har två anställningsintervjuer på g, hoppas att det kan ge nåt för jag behöver pengar badly.

På söndag flyttar jag hem till mamma i sex (6) veckor. Det ska bli intressant. Mitt badrum ska renoveras och jag ska få schackrutigt golv och dusch, men först sex veckor hos mamma. Go mat, katter och hemma före tre på lördakvällen. Men mamma snell. Fixar och donar, hjälper maj. Min familj och jag och alla saknar Erik. Han fanns ju där. Men kanske var det för mycket och kanske var det för snabbt, för livet blev inte riktigt som jag ville. Det känns nästan som att jag vaknade upp från en dvala eller nåt. Jag var nöjd, det var fint, men liksom ändå inte riktigt jag.


Nu händer det saker i min stackars lägenhet. (Jag älskar röd vägg.)

Jag har klippt mig och är fin. Men jag tycker fortfarande att jag är tjock och ful anno 2002 även om mitt logiska sinne säger att det är fel. Jog borde banta, träna och köpa nya kläder. Jag borde vara kär i mig själv som yogainstruktören säger.


hejdå


Kommentarer
Postat av: Maggi

Jag ser fram emot i kväll, ska bli trevligt att dricka te och snacka skit och annat. Visningen är inte förrän i morgon men är inte hemlig alls, bara inte folk kommer dit oanmälda och tar lägenheten ifrån oss med sina vackra ansikten och höga inkomster.



Jag har bytt blogg, den har varit hemlig en stund men det ska den nog inte vara sen. Bara Love har vetat om den men nu får du den också.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback