09.02.20 hur det är att vara rik

Eftersom jag nu är själv med en stor lägenhet och fulla kostnader för allt så kommer jag framöver att ha ca 6000 kronor i räkningar varje månad. Och studiebidraget är ju som välkänt är inte särskilt stort. Var ansöker man om en såndär fattiglapp? Om ett år är jag färdig med min utbildning så det är väl hyfsat lugnt. Jag kommer kanske att få ett jobb. Men vad som stör mig mer är jag aldrig kommer att ha gott om pengar. Efter tre och ett halvt års studier och studielån kommer medellönen vara 21.006 kr. Och det är inte ingångslönen, utan en meddellön för en som jobbat ca 7 år. TJUGOENTUSEN! Fatta så lite det är i förhållande till utbildning. Att bli fastighetsmäklare tar 2 år eller möjligtvis 3, och medellönen är 36.333 kr. ! Vad ska man säga? Okej att det är lågkonjuktur men.. En väninna till mig jobabr i Danmark, utan utbildning i en klädaffär. Jag är säker på att hon är duktig på vad hon gör och att det är ett krävande arbete, men utan utbildning och 28.000 kr i lön! Gosh.

Men det är viktigt att man trivs och gör något man tror på *övertygar sig själv*


Kommentarer
Postat av: Elly

Man kanske ska bli mäklare då...

Postat av: Jag

Fast Joel (han ska bli det) sa att det inte går så bra för det är lågkonjuktur. Men det ändrar väl sig. DET ÄR ALLTID LÅGKONJUKTUR FÖR LÄRARE!

2009-02-21 @ 19:10:27
URL: http://fuxen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback