08.05.20 det är redan ljust ute
Klockan är strax halv fem och jag vill hem. Nästan tre timmar kvar att jobba. Det brukar vara jobbigast vid den här tiden, men idag har jag inte haft teven igång så därför är jag inte så trött ännu. Har städat golvet och vattnat blommor och bakat kanelbullar och tvättat lite mer och bytt handdukar och ja det är så roligt så. Jag behöver väl inte säga att jag hellre är här på dagtid. Som på lördag till exempel, kanske åker vi till Holje marknad och köper ett lakritssnöre. Jag hoppas på det, för så har jag en anledning att besöka markanden. Det är lite pinigt att gå dit annars, det är liksom Olofströms stora grej, en gång om året blommar samhället upp, folk kryper ur sina funkisvillor, in i Volvon och far ända till Holje Marknad. "Di vau ejne sto höjtisda nä holije maeked skolle vau" som Göran brukar säga. Men kanske ändå cyklar jag dit på fredag när jag är ledig. Kanske finns det nåt roligt att inhandla. Också blir det ju badankerejs. Det kan hända mycket kul. För övrigt så är jag ensamstående i en och en halv vecka till, Erik är i England och skjuter med pilbåge och kollar på slott. Kanske har han medeltidskläder på sig också. Hoppas att han har det bra och att idegranen funkar. Taxus bacata. 5000 kronor för en pinne och ett snöre. Det är som hittat om jag ska tro Erik. Lillen.

Nu kanske det är dags för mig att somna med Lars GW.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback