08.03.23 aurovilja
Jag har fått svar från en skola i Auroville, Indien. Jag är mycket välkommen säger de. Ska maila tillbaka och höra närmre om det är säkert att jag kan komma. Jamaica har jag inte hört mer ifrån och det känns som om Auroville är mer min grej. Indien har jag länge velat besöka och Auroville känns som en atmosfär för mig.

"Auroville wants to be a universal town where men and women of all countries are able to live in peace and progressive harmony above all creeds, all politics and all nationalities. The purpose of Auroville is to realise human unity."
www.auroville.org 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjena. Det stod om Auroville i den nya Aluma, vilket sammanträffande va? Jag sparar den åt dig om du vill läsa.

2008-03-25 @ 21:23:28
Postat av: Jag

JA! Stod det att det var en utdöende hippie-sekt? Det står det överallt man läser.

2008-03-26 @ 11:57:17
Postat av: Elly

eh. jag skummade bara. ett intressant nummer allt som allt, handlar om konsumtion.
men det jag läste var bla att det finanserars av enskilda bidrag och med bidrag från staten. att de överlever genom att sälja tvål och ngt annat till resten av världen.
att det var en testby, av något slag.
kanske borde läsa lite nu när jag ändå är hemma och är "sjuk".


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback