08.03.05 utan man i ett främmande land
Jag håller på att maila skolor på Jamaica och fråga om de vill ta emot mig. Jag får hela tiden felmeddelande av hotmail att adressen inte finns. Det känns lite tråkigt. Sammanlagt har nog 7 mail kommit fram, och frågan är om de kommit fram till rätt ställe och om jag får svar. Oj oj vad jag är utlandspositiv idag.

Det har slagit mig att jag ska vara borta i tre hela månader. Hur ska jag kunna vara iväg från min going så länge? Min klippa, min trygghet, mitt allt, hur ska jag klara mig utan Erik? Och hur ska han klara sig utan mig? Vi har nog varit i från varann en vecka som längst och då har vi säkerligen haft telefonkontakt.
Nu ska jag sitta i ett sjaskit rum i Kingston eller Johannesburg eller Auroville helt ensam och utan min Erik. Jag vet inte om det känns så lockande.

Men jag känner att jag måste göra detta, det är min chans att se världen lite på egen hand men ändå lite tryggt. Jag tror inte att jag skulle våga sticka iväg själv utan mål och syfte, nu blir det ju ändå delvis planerat hemifrån, det ingår i utbildningen och är alltså inte waste of time och folk vet var jag är och kanska kan Erik komma och hälsa på mig där jag sitter i Kingston eller Johannesburg eller Auroville.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback