08.06.23 suge på Indien
Som jag kanske nämnt tidigare har jag haft problem med mitt visum till Indien. Jag fick nämligen ett visum som var för tidigt utfärdat så att det inte gäller för hela tiden jag ska vara borta. Jag har i en månads tid försökt få kontakt med Indiska ambassaden, när jag ringer dit så brukar jag inte komma fram, när jag har kommit fram har jag blivit kopplad till en telefonsvarare som säger att jag ska maila, jag har mailat och inte fått svar. Idag ringde jag igen och fick svar! Av en kvinna som efter att jag förklarat mitt ärende bad mig vänta. Och jag väntade, jag hörde hur folk suckade och bläddrade papper i bakgrundet. Även ett och annat lågmält hej hördes. Vid två tillfällen gjorde någon så att jag fick indisk väntmusik i luren. Efter ganska lång tid fick jag svar av en man, jag förklarade egen mitt problem, denna gången på engelska, och fick till svar att det inte går att ändra datumen på visumet. Jag fick panik i hjärtat men fick tillslut fram att jag kan söka ett nytt visum och då blir det gamla canceled. Puh. Jag ska genast fylla i ett nytt tvåsidigt formulär, betala in 440 kronor, kopiera flygbiljetter och skicka med rekomenderat brev för 50 kronor vägen. Yes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback