08.07.30 Malmö calling
Åh vad jag längtar efter Malmö nu! Hoppas att jag kommer få några kompisar tillbaka.
Denna kvinna hoppas jag på att få umgås lite med:

Jag saknar kvällarna i hennes rum med lp-skivor och rökelse. Hon kan en massa saker som ingen annan har en aning om och dessutom har hon lärt mig allt jag kan om html.

Och en massa andra människor som jag saknar en massa som jag hoppas på att få tid med och att få umgänge ifrån. Lajnos, Ellen, Elly såklart och Staffan och Våfflan min kära, Stella, och några till.

Och nu verkar det som om några av Eriks kompisar ska flytta söderöver också så att han inte behöver vara ensam i storstan. Alex tillexempel (eller Alexandru som han heter egentligen fick jag veta idag), han är härlig och jordnära. Kanske tillochmed Bitte kommer neråt, trots att han inte gillar storstäder. Freddan är sugen på Malmö, han ska bara övertala resten av familjen. Ja så det kanske blir ett gäng som hänger på Värnhemstorget så småningom. Fint det.

Fast lite kommer jag sakna skogarna och sjöarna och åkrarna. Och mostrarna och kusinerna och svärfar- och morföräldrarna.

Vad jag inte kommer sakna är att ha fem mil till sjukhus och för att köpa färg till skrivaren. Att behöva vänta 2 timmar på nästa buss och att alltid behöva köra hem från en fest.

Kommentarer
Postat av: Elly

Man kan ta bilen till skogen istället för festen. Lätt som en plätt!

2008-07-31 @ 23:12:23
Postat av: Jag

That is hell of a good idea!!

2008-08-02 @ 02:38:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback