08.01.26 Just another cupcake blog

Hej jag har blivit tokig i cupcakes. Cupcakes betyder kopptårta och inte koppkaka, som en del påstår. På internet finns ganska mycket bilder på fantasifulla cupcakes och jag gillar att titta på dem, men jag gillar inte när dekorationerna tar över. Vissa gör cupcakes som bara är fina, det viktigaste tycker jag, är att de är goda. Masha (http://attbakacupcakes.blogspot.com/) gör gooda cupcakes som är fina också, de är inte så fantastiskt överdrivna. Hon är mer inne på att testa olika goda smaker. Men vissa andra, som Blixman, skiter tydligen i smaken och garnerar med grädde för att den är lätt att få snygg och dekorerar med sugarpaste, som inte är särskilt gott. Det här tar ändå priset: Chokladbollsdekorationer gjorda i sugarpaste! Jag hade blivit såå besviken om jag hade satt tänderna i denna:
image127
Tacka vet jag the real thing! Tårtor ska va i första hand goda! Tänk er en tårta som ser jättefin ut på utsidan, men när man skär i den så är det bara sockerkaka, grädde och sugarpaste. Så ytterligt tråkigt.
Nä jag säger då det Hellre ful och spännande än snygg och tråkig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback