08.01.20 cupcakes and classmates
Fredagen var mycket bra. På dagen bakade jag cupcakes, fina och goda blev de. På kvällen var det klassfest i klubbstugan i Vä. DET var nice. Alla var fina och trevliga och ansträngde sig till sitt yttersta i alla lekar och tävlingar. Vi drack öl och åt pizzor och pratade inte alls mycket om skolan, dock skålades det en del för den store John Dewey. Ho vad roligt. Och jag hittade en del nya människor, eller sånna som jag inte pratat med så mycket som visade sig ha en massa goda sidor. Och oanade kompetenser. Som Eva till exempel, hon kan rappa, hon kan sticka och hon har en sjuhelsickes humor. Vi hade breakdance-battle och skaffade oss en del gedigna blåmärken. Vi hade också allsång till Han har öppnat pärleporten för att återuppliva en fin gammal stund. Vi dansade till schlagerhits (yeah) och alla var glada.


image122
Chokladcupcakes med mjölkchokladfyllning och philadelphiafrostning. De var sjukt goda, en av de godaste muffins-med-glasyr som jag har ätit. Själva kakorna blev perfekta, jag följde direktiv från
http://attbakacupcakes.blogspot.com/ om att bara fylla formarna till hälften och det var ganska bra höftat. Frostningen var mycket svårare att lägga på än vad jag hade trott. Kanske var den för fast. Men det var trots allt mina första. Jag gjorde halv sats och tog några styckna själv, resten gav jag till Stinas familj för att hon ordnade skjuts till mig efter klassfesten. Och för att jag inte tyckte att det var sunt att äta upp alla själv.

Nu har jag lånat en kaksprits och en muffinsform av min mamma så här ska det bakas! För att uppväga min nya hobby (jag tänker på kakor hela tiden, olika fyllningar och dekorationer som är möjliga, jag till och med drömmer om dem) har jag börjat simma. Jag var hurtig i veckan och promenerade till simhallen, simmade och promenerade hem. Jag har också anmält mig till någon form av chi-nånting som är typ qi gong i vatten också har jag anmält mig till ett vattengympapass tillsammans med de andra Brittorna och Sivorna. "-Jag lovar att bli en sundare och friskare människa under semestern."

På lördagen var jag ju ganska slagen men eftersom jag redan hade lovat Våffe en helkväll så fick jag hålla mitt löfte. Vi förfestade lite och var på KB och det var roligt som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Klara /

Mums! Det ser gott ut :D

Postat av: stine

åhh ser gott ut

2008-01-20 @ 22:20:32
URL: http://stineb.blogg.se
Postat av: Elly

Åh! Vilka fina! Hade du bara cremecheese? Eller florsocker också? Nästa gång jag bakar ska jag också spritsa ut min glasyr! Första gången var glasyren så rinnig och andra hade jag bråttom bråttom!
Kanske jag bakar grattis på 23(mygod)års dagen!

2008-01-21 @ 11:04:15
URL: http://lugn.wordpress.com
Postat av: Jag

Tack! Dom var skitgoda. Frostingen är creme cheese, smör, florsocker. Inget mer tror jag. Jo färg. Och lite citronjuice.
Rinnig botar man med mer florsocker väl? Cupcaking is a slow science.

2008-01-21 @ 22:51:26
URL: http://fuxen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback