08.01.06 sommaren i city 1990

2007 är förbi för länge sen. Summering. Såklart minns jag mest det som hände senast.

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Säkerligen. Kanske åkte på semester utan föräldrar. Inget storslaget tror jag.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år?
Jag tror inte jag hade några. Isåfall har jag glömt dem och inte hållt dem. Förra nyår kändes som nyss. Jag vill alltid bli en bättre människa, jag ska försöka göra så gott jag kan.

3. Dog någon som stod dig nära?
Ja.

4. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja! Fredrik och Hanna blev med Cesar.

5. Vilka länder besökte du?
EH Danmark och Spanien!

6. Är det något du saknade år 2007 som du vill ha år 2008?
Harmoni i livet. Att någon kommer ihåg min födelsedag.

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid minnas, och varför?
17 januari.

8. Vad var din största framgång i år?
Att lyfta luren då och då. Men det ska jag bli bättre på.

9. Största misstaget?
För lite tid spenderad med vänner.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Magkatarren bubblar upp ibland men det är inte så farligt.

11. Bästa köpet?
Skrivbordet gillar jag ganska mycket.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat säkerligen. Jag lägger minst dubbelt så mycket pengar på mat än på hyra. Fast det säger nog mer om attraktionen på detta bostadsområde än om mina matvanor.

15. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Babs och jag som sjöng "..det ska va reggae på sommarn och massvis med sol.." liggandes på golvet i hennes rum. Spanienresan med Erik, varje gång jag tänkt på hur fint vi har det.

16. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2007?
se fråga 15 för sommaren. Början av året ackompanjerades av Imogen Heap och vintern av Lars W.

17. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Ledsnare för vissa saker, gladare för andra.

18. Vad önskar du att du gjort mer?
Träffat vänner, sökt kontakt med folk i skolan. Tagit vara på tiden.

19. Vad önskar du att du gjort mindre?
Gnällt och bråkat.

20. Hur tillbringade du julen?
På landet i Ystad med Erik och våra mammor.

22. Blev du kär i år?
Tja, ibland när disken är undanplockan eller middagen färdiglagad pirrar det lite extra.

23. Hur många one night stands?
Samma katt varje natt.

24. Favoritprogram på TV?
Nej. Eller kanske Idol lite bara för Amanda är så het.

25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Nä då. Snarare tycker jag bättre om folk nu.

26. Bästa boken du läste i år?
Ojoj det va svårt. Inte var det Orhan Pamuk ialafall, den svarta boken va otroligt seg. Men Jonathan Safran Foers Extremt högt & otroligt nära var ju fin, liksom Torey Hayden-böckerna. Av kurslitteraturen var det nog Wynn Haylen Våga språnget som var mest givande.

27. Största musikaliska upptäckten?
 Imogen Heap och återupptäckten av Magnus Uggla.

28. Något du önskade dig och fick?
Kärlek, utlandssemester, roligt sommarjobb, bra betyg.

29. Något du önskade dig men inte fick?
Tid över, en ny vän.

30. Årets bästa film?
300, Frihetens pris.

31. Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Jag fyllde 22 och kände mig bortglömd, åt bakelse på Liljas konditori och tacos hemma. Av Erik fick jag kärlek.

32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Massor.

33. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
Klänningar, klänningar, klänningar.

34. Vad fick dig att må bra?
Partaj i Malmö, kärlek och tröst. Erik, familjen. Och den där Dan när vi drack öl i Emmas trädgård och det var nästan varmt och det kändes som på riktigt. Spanienresan var välbehövd också.

35. Vilken kändis var du mest sugen på?
nej tack. Eller jo Amanda Jensen tack.

36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Jag ville skriva klimatfrågan men jag vet att det inte är sanning så jag skriver frågor om skolan för det är mest de diskussionerna som varit heta i mitt liv.

37. Vem saknade du?
Ellen, Elly, Våffe, Linus tusen gamla vänner. Och Erik när jag måste sova själv.

38. De bästa nya människorna du träffade?
Emma och Ida. Therese.

39. En värdefull läxa du lärt dig i år?
Att inte ta något för givet, jag måste också anstränga mig. Inget kommer gratis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback