08.01.06 rock n' retarded
Det värsta med att jobba med barn, och då särskilt utvecklingsstörda sådana, är inte att torka bajs som ni kanske tror, utan att när man kommer hem har man så sjukt dåliga låtar på huvudet. Som tillexempel
"..vi har tarzan på middag idag, och han verkar att må ganska bra.." eller kanske "..aldrig, aldrig, aldrig, aldrig har jag sett en rak banan...a.." eller varför inte "..tuggummisången, den är en lång en, världens längsta sång, den lika länge varar, som tuggummit du sparar, en ganska utdragen sång..". Så är det där jag jobbar nu, när jag jobbade i Lund var det likadant, bara andra sånger. Stackars små utvecklingsstörda barn som tvingas lyssna på denna skiten. Konstig nog glädjer musiken dem. Eller kanske de uppskattar tystnaden som uppstår efter skivan tagit slut mer.

Kommentarer
Postat av: Elly

Newsflash! Outvecklingsstörda barn (vad kallar ni det som är i branchen? säger man vanliga barn, eller friska? för många är ju sjuka ändå, bara lite. typ i en bokstavskombination. tänkte skriva friska först men kom att tänka på att jag nog alltid jobbat med barn som nog inte är friska eller helt 100) lyssnar också på dålig musik. "Nyss så träffade jag en krokodil som körde runt, tut tut, i en bil" "Det kom in en flodhäst och gav mig en puss!" "...neeeej tyvärr! För detta är en klapp på rumpan affär, klapp på rumpan affär..."

Postat av: Jag

Det kan ju också vara så att det är de låtarna som fastnar hos oss. All den normala musik som barn (mer eller mindre störda) silas igenom våra öron och kvar blir de tunga godbitarna, det bästa av det bästa, slagdängor som man skäms för att sjunga på stan.

2008-01-06 @ 21:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback