08.01.06 En spanior på rymmen
Hej hej jag är hemma igen. Om det märkts att jag varit borta. Spanien var mycket fint väder, mycket kärlek och mycket extra här var det extra.

Ja detta hände:
Jag var nervös to death inför att flyga, men väl på planet var det inte så farligt. Jag trodde först att jag hade en kapare som satt bredvid mig men det visade sig att han var snäll, han sov hela resan.
Vi kom fram och det var sol och nästan t-shirtväder.
Erik kom på att han hade tappat sin mobil på flyget.
Promenader.
Långa Promenader.
Handla i stan.
Handla i köpcentrum.
Tre marknader med massa skräp och lite fina saker. Jag köpte två par skor, sjalar, tröjor, byxor. Billi billi. Erik köpte hejdundrande mycket saker, tre par skor, fyra klockor (fina märken som Cussi och Louis Valentin) och annat billi billi.
Promenera.
Äta massa mat.
Fika i solen.
Sola.
Fika, vi hittade ett ganska omysigt fik vars uteservering serverade sol hela dagen. Där drack vi spansk cappuchino (kaffe med sprutgrädde och ett körsbär på toppen) och färskpressad apelsinjuice.
Utflykt till Elx och Alicante med inkluderade muséebesök och vilsekörningar.
Nyår firades med äcklig indisk mat, öl, finkläder och massa kärlek.
Vi åt kinamat två gånger, pizza och kebab en gång, indisk mat en gång, på en restaurang med svenka menyer en gång, åt ganska mycket ungersk hemlagad, drack öl på en brittisk pub en gång, inte så mycket spansk gastronomi med andra ord.
Erik hittade en vapenaffär som vi besökte flera timmar. Han köpte japanska svärd som jag trodde skule fastna i tullen men det gjorde de inte.
Kärlek och sol.
Sen åkte vi hem.

image116
Jag turistar i en borg i Elx. Det var lite kyligt på morgonen, därför har jag jacka på mig. På dagarna var det tröjväder och tillochmed linneväder om man hade tur. Spaniorerna hade mössa och päls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback