08.02.22 loser lasagna
Idag kom jag en timme försent till skolan och missade således halva Sunes föreläsning. SO bad. Men jag fick iallafall veta hur en kaffebryggare fungerar. Anledningen till förseningen var att tåget var trettio minuter försenat. Ja så tiden spenderades på Maxi Bromölla med Milos och Dan. Tur att jag hade sällskap men synd för dem för de skulle ha tenta och blev en halvtimme försenade. Well wathever nu ska jag äta världens godaste lasagne. såhär:

3 gula lökar
400 g passerade tomater
1 burk skivade champinjoner
1 buljongtärning
1 vitlöksklyfta
1 msk basilika
salt
svartpeppar
10 lasagneplattor
500 g keso
2 dl riven ost


Fräs lök i lite olja. Lägg i champinjoner, tomater, buljong och kryddor. Koka några minuter.
Börja med att lägga lasagneplattor i en form, varva med tomatsås och keso. Keso ska vara överst.
Strö över riven ost. Ugnen 225 grader 30 minuter. Smaskit!

Jag tog färska champinjoner istället och jag tror att det går lika bra. Jag kokade inte lasagenplattorna, tror inte att det behövs. Smaklig spis. Ska jag ha nu.

Kommentarer
Postat av: Elly

Koka lasangeplattorna? Why?

Postat av: Jag

Det står så i receptet. Men det är totalt onödigt, jag smakade ingen skillnad.

2008-02-22 @ 22:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback