08.02.10 ol' friends comin' again
Jag är så jävla bra. Jag har kommit ganska långt på min exa som ska in på torsdag, den blir nog färdig i morgon. I morgon får jag vara hemma hela dagen=lyx. Ska nog promenera till simhallen, simma och gå hem. Idag sket jag i simhallen, kände mig inte helt honnra, lite ont i magen, förmodligen orsakad av kaffe+utlandsoro. Jag har typ bestämt mig för att åka till Förenade Arabemiraten. Ja bestämt och bestämt, jag vet ju inte vad det krävs för att det ska gå. Ska på informationsmöte på onsdag och då ska jag väl förhoppningsvis få klarhet i vissa problem. Ska jag själv kontakta skolor eller ska jag gå via högskolan? Får jag vara på en engelskspråkig skola med amerikanska eller brittiska styrdokument i ett annat land? Finns det någon möjlighet att vara i UAE? Finns det några organisationer som har arbete där eller är de rika och klarar sig själv? Om det inte går med UAE, vilka länder är lämpliga då? Inden är jag ju ganska sugen på. Eller jättesugen egentligen, men det känns som att "alla" vill åka dit, och jag vill inte precis dela skola med någon annan. Well onsdag has the answers. Hoppas jag.
Några timmar har gått åt idag med att surfa runt och kolla upp saker om Emiraten, det är ju verkligen främmande.

Igår var jag på kalas. 72 år fyllde Gösta, jag firade honom med cupcakes:
image131
Mintchoklad minies.
Vid sidan av de andra sex sorters kakor var de fina men ändock mättande. Hon göder oss, Sivan. Men jag blev nöjd med dem, visst är de fina? Tack
Masha för dina fina recept och inspirationer.

Förra helgen var jag på hestfest, det har jag glömt skriva om.
image132
Dä va ruli!
Förfest hos Michelle med massa gamla minnen och massa folk vi glömt att bjuda. Tur att jag inte var en av dem. Jag återfann två gamla kompisar, Elin och Sara (se bild). Vi hade ju sjukt ball, undrar varför vi tappade kontakten.
Ja efter förfesten gick vi till Cornelias på Lilla torg för att hämta Kajsa och sen blev det etage för somliga och hipp för oss. Det var sådär kul, jag tror att nån hällde en drink på mig och jag vet att vi bara flängde mellan dansgolvet och rökrutan. (Vad är det med folk, det är samma när jag är på KB med Våffe, mer tid spenderas i rökrutan än på dansgolvet. Om ni bara ska stå där ute kan ni ju lika gärna gå från utsidan och spara 80 spänn och dessutom ha jackan på er för att slippa frysa.) Men det var värt att följa med ändå, roligt att träffas åter. Sara och jag bangade ganska tidigt och åkte hem vid tre när de andra skulle "dra vidare". Vi bestämde att vi skulle ses nån gång på KB. Elin och Kajsa vill jag också träffa igen, sannerligen.
Synd att Madde inte var med, henne hade varit rolig att träffa, min forna bästis. Men hon är ju ganska höggravid så det hade bara varit jobbigt att baxa runt henne, in i taxin med magen och så vidare. My other former best friend, Eleni var där men vi kanske inte har så där jättemycket gemensamt länge. Hon var påhittig och bossig kommer jag ihåg. Vi gillade att pyssla. Det gör jag fortfarande. Som med cupcakes och stickning tillexempel. Och att göra brev och tjusiga kokböcker (som jag sällan har tid med). Äh, det som har varit har varit och skall så förbli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback