09.07.22 hobby
Jag måste skaffa mig en hobby. Helt seriöst, idag är det lördag och jag har cyklat in till Olofström där det var skördefest. Jag köpte ekologiskt odlade rödbetor och rättvisechoklad. Jag köpte även en jacka. Sen cyklade jag hem och det enda jag kommer på att sysselsätta mig med är att plugga. Måste jag plugga på en lördag? Tanken slog mig att jag faktiskt får lov att göra något annat. Men jag kan inte komma på något. Jag får nog läsa en av mina deckare.
Jag behöver seriöst komma härifrån. Det är ganska mycket skola nästa vecka och pappa kommer hit nästa helg så den veckan är räddad. Sen ska jag träffa Jenny i Kristianstad en dag i veckan efter men sen får det nog bli Malmö helgen efter det, den 5-7. Jag får väl se om jag hittat mig en hobby tills dess.

På naturkunskapsföreläsningen i måndags fick vi prova på mekaniklego och både Emma och jag var fast! Det var sjukt roligt och vi nästan slogs om bitarna. Vi byggde en visp, en tång, en pedalhink, en vattenkraftdriven slaghammare, en propellersak you name it. Det passade mitt intellekt. Jag borde köpa mig en sats, skaffa mig en hobby.
image48

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback