07.09.02 inget vanligt
Idag var min sista dag på tonårskortis. Visst kanske de kommer ringa mig när de behöver en extra vikarie men jag saknar det redan. Det var kul att min sista dag blev med Babbs för det är hon som gjort min sommar värdefull. Vi har dansat till Markoolio och varit på långpromenad idag och dansat igen till sällskapsresan-melodin och vamos ala blöja. Hoho vad jag har skrattat idag och hela sommaren och tänk vad roligt det kan bli när man återupptäcker att man har ett hål i magen som man kan stoppa in ett finger i. Och tänk vad roligt när man kan ligga på golvet och lyssna på musik och sjunga högt och bara skratta med sin kompis. För det är nog vad vi är egentligen. Förbjudna kompisar. Det är ju tyvärr så att det inte bara är till att lyfta luren och slå numret till sin utvecklingsstörda autistkompis när man vill hitta på nåt. Ta en fika eller lyssna lite på musik eller köra en runda. Tyvärr är det inte så lätt. Jag är ganska ledsen över det. Tänk vad kul vi kunde haft om vi fick göra vad som föll oss in. Undrar om föräldrarna hade tyckt att jag var en psykopat om de hade vetat att jag vill umgås med deras märkliga unge. Utan betalning. Dom hade kanske tyckt att det var kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback