07.10.29 grått, kallt, vackert
Sannerligen. Varje dag borde vara en maskerad. Tänk om jag kommit till skolan denna gråtrista regniga dag och blivit mött av diverse clowner, pirater och kändisar. Jag får väl börja med mig själv.

Men även om det varit gråtrist idag så tänker jag på allt det fina med den kalla och mörka delen av året. Som att sitta i Robbans kök på landet och äta godsaker när mamma Said berättar om när Robban var liten eller att följa med pappa Lasse ut till grisarna och hästarna. Det är snö ute och vi kör fast med vår nya bil och välter ett staket.
Eller att hugga ved i termobyxor och gå in och elda så Eriks rum blir en ångbastu och tuppa av av vätskebrist med taklampan nerskruvad med dimmer.
Eller att dricka te med tända ljus eller att släppa ut hästarna och mocka innan frukost på en helg.
Eller att bara fika bort en hel dag i en dunkel källare med dubbla påtårer och plugga matte tillsammans.
Slippa ha dåligt samvete för att man stannar inne en hel dag och har det mysigt.
Varma kläder och stickade halsdukar också är ju vinterskor så mycket bekvämare än sommarskor.
Röda löv som man kan sparka runt så de virvlar på marken. Filmkväll istället för after-beach. Tjocka pocketböcker, te och tända ljus igen. Luften som blir vit när man andas ut. Himlen grålila innan ett snöfall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback