07.11.26 i lögn och ro
Elly säger, eller hon har hört det av en man, men nu är det hennes filosofi också, att man får ljuga i bloggen för att krydda verkligheten lite sådär härligt för att man ska känna sig bättre och för att det ska vara roligare för folk att läsa. Så nu ska jag ljuga ihop min historia.

Åh, vad skönt, jag är precis färdig med min rapport i svenska, om barns läs- och skrivutveckling. Den tog faktiskt bara en kväll att skriva och göra färdigt, och jag skicka den till min lärare nyss och fick ett mail tillbaka att det såg bra ut, så jag kan nog släppa den nu. Har bara oppositionen kvar, och det känns ju rätt lugnt, bara att ge konstruktiv och lite destruktiv (beroende på vems jag ska läsa) kritik till någon i min klass. Ja praktiken är över och min handledare tycker att jag har utvecklats märkbart denna perioden, han sa tillochmed att jag var i princip färdigutbildad. Eller att det kändes så. Sandra och jag fick fina presenter, chokladkartong och presentkort på Karloskar och Kristina, dom är för gulliga i dessa små kommuner, tar verkligen hand om sina praktikanter och anställda. Förra året fick vi rivjärn i present, undrar vad det betydde..

Ja också har ju Erik och jag bokat en resa till Torrevieja, där är 25 grader nere och det verkar som om det kommer hålla i sig, vädret. Farmor och farfar håller ställningarna tills vi kommer, och bakar bröd och kakor till oss.

Okej det var lite lögn och lite sanning, och jag vet, jag är inte så bra på att skriva spännande saker och skriver om skolan fastän jag får ljuga. Okej jag ska försöka:

Idag när jag skulle ta bussen mot Karlshamn hände nåt märkligt. Jag stod där på busshållsplatsen med enbart åkrar omkring mig och plötsligt lystes himlen upp av ett konstigt sken, det var liksom som om det svischade förbi. Inte som strålkastarna på Slagthuset, mer som ett fast sken som kom uppifrån, som från en helikopter med strålkastarljus neråt, fast ännu mer som ett flygande tefat. Men vad vet jag, jag stod ju bara där på busshållsplatsen med enbart åkrar omkring mig.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Haha, ni ar storda!

Jag tycker mer om att lasa vad som FAKTISKT hander i era liv, det ar spannande nog for mig. Plus att det far mig att langta hem en aning...

poss

Postat av: Elly

Men vad du hittar på! Jag har en fantasikategori! Ett inlägg.
Och kanske bara kryddar lite ibland, en gång. Och det är HEMLIGT! åååh.

2007-11-27 @ 18:16:24
URL: http://lugn.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback