07.11.20 nervositet och pedagogik
Fredrik ringde igår. Jag var tvungen att sätta mig ner för jag trodde att han skulle komma med ett glädjande besked, så jag lyssnade noga men hörde bara industriljud i bakgrunden så Caesar har inte kommit än. Men på onsdag är det beräknat, en vecka kvar. Fredde ville vi skulle ses så snart som möjligt så erik föreslog torsdag om en vecka men det kändes lite tätt inpå bebben. Vi får väl se. Jag måste ändå till Karlshamn snart och fixa pass. Jo så är det här i obygden, 4 mil till närmsta polisstation.

Praktiken ja. Idag byggde vi fallskärmar för att se att luft faktiskt kan bära något. Imorgon ska jag skriva poesi med årskurs fyra och fem. De ska göra elvingar:

röd
blod död
laser kärlek kommunism
färg som sätter spår
sår

Elva ord, placerade 1,2,3,4,1 första ordet är en färg.

De ska göra fem sinnen-dikter:

Jag ser syner
Jag hör röster
Det smakar trygghet
Det luktar innestängt
Jag känner ingenting
Allt är precis som vanligt

6 rader på de fem sinnena och en fri rad på slutet.

Haiku:

femton år i år
moppemustasch flottigt hår
vill se flickors lår

Tre rader 5,7,5 stavelser.

De ska även rita kylskåp och sätta upp kylskåpspoesi som jag har skannat och kopierat till dem.
De läser upp sina dikter.
Jag läser dikter av Siv Widerberg och Bob Hansson.

Hoppas det blir kul.

Kommentarer
Postat av: Elly

Åh! Det låter roligt. Hoppas kidsen också gör det.

Jag har dansar med mina kids idag, de gillade det. Fast som är iof bra sex år-


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback