07.11.11 det var en gång
image103

När jag blir stor (i framtiden) vill jag ha ett hus på landet. Det får inte vara några grannar inpå knuten men heller inte för långt ifrån. Det ska gärna vara en kringbyggd gård, en sån där husen står i en liten fyrkant och inne på gårdsplanen ska det gå några hönor som pickar och en tupp som galer. Några barn (jag vet inte riktigt var de ska komma ifrån) springer runt bland längorna. Jag vill ha hund(ar) och häst(ar) och kanske några får till sällskap. Det ska finnas en örtträdgård utanför köksfönstret och kanske en fruktträdgård med egna äpple- och körsbärsträd. Jag ska ha en man i gummistövlar som har ett intressant jobb, kanske naturguide eller pedagog på ett levande museum. Själv ska jag stå där i rutigt förkläde och gummistövlar och veva i en degbunke och titta ut över slätterna.

Så ser det ut när jag blundar och tänker på framtiden. Det finns inga arbetstider eller räkningar eller familjegräl, ingen förstoppning, inget motorhaveri. Bara harmoni, framtid.

image104

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback