07.11.10 summa sumarum simma runt
Fredag igen. En vecka på VFU, det har varit mångfasetterat. Första dagen var sjuk, andra dagen blev det bättre, sen blev jag sjuk men var där ändå. Ni kan ju tänka er hur det är att ha feber och ont i huvet med ett okänt antal barn runt om sig. Eller som idag, med tjugo barn i en simbassäng i en simhall som producerade tropisk hetta. Ja men det är kul ändå och skönt att få göra något. I måndags hade vi namnlekar, i tisdags planering, i onsdags matte-observation och halloweenfest (jag var skelett), i går en kaosartad idrottslektion med mycket reflektion, idag simhall, feber, film och handledarsamtal samt några bonusbarn i form av 4-åringar som inte var vana vid tuschpennor. Hoho detta är livet, detta är ett drömjobb, jag vill inte ha något annat. Jo, om det inkluderar autism, downs syndrom eller andra intressanta barn att arbeta med. Men på fritids slipper jag iallafall att torka tonåringar i rumpan.
Åh det är så kul, barn är så.. jag vet inte vad det är med dem men jag vill ha många!

I övrigt så har jag inte träffat min pojkvän på hela veckan nästan. Det är så här som ni vet att han har en (eller egentligen flera) motocross och den är liksom som ett barn. SÅ det måste betyda att han har bra faderspotential, så mycket som han engagerar sig i och lägger tid på denna apparat. Tänk om det hade varit vårt barn, vilken pappa! Söta fina Erik, han har jag inte sett mycket i veckan, dock har han lämnat en del spår efter sig i lägenheten så jag är säker på att han bor kvar. Men såklart, barnen ÄR viktigare än hushållssysslorna, det tycker jag med och så kommer jag också att resonera. Synd att vi inte har barn än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback