07.11.02 funkar fredag funkar jag
Idag är en skön dag. Jag vaknade tidigt och tänkte att jag skulle plugga. Gick upp och åt en mumsig frukost (farmors hembakade bröd varmt och rikligt med smör, havremjölk med specialflingor, russin och mandel, nyponsoppa, morotsjuice). Sen bäddade jag och efter det la Erik och jag oss ovanpå sängen och sov bort hela förmiddan. Sen gick jag upp och lagade mat till oss (ris, köttbullar, stekt lök, kokta morötter, brun sås, härlig svenne). Mumsade i oss det, sen planterade jag om några krukväxter, vinkade mannen adjö och gick en promenad. På promenaden träffade jag Fredrik från jobbet, han är skånsk, snäll och pratglad. Gick min promenad i härligt kallt eftermiddagsvintersolsken och precis innan jag gick in träffade jag Esereht från jobbet, hon hade spillt kaffe på sin nya mobil så hon var tvungen att prata i headsetet. Hon såg busy ut, för ni ska veta att här i Jämse är det ingen stress, ingen bussines, här har jag aldrig sett någon med headset och take away-latte. Esereht sa att jag kanske skulle jobba i morgon natt, men hon skulle höra av sig. Det hade varit bra, tjäna lite pengar, laga lite mat.
Nu ska jag skala ett par potatisar och göra i ugnen sen ska jag glo på en film och anti-plugga. Ikväll är jag bänkad vid idol och kanske ännu en film. Auf widersehen! Ditt lilla söta helvete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback