07.12.17 irritation i tårar
Åhh, den här dagen är helt värdelös. Och det är inte ens middagstid.
Jag gick upp tidigt för att ta mig hem från Malmö. Tåget var naturligtvis försenat redan från perrongen, vilket var helt i sin ordning, eftersom jag aldrig kan ta mig hem från Malmö så som tidtabellen förespråkar. På tåget sätter jag mig naturligvis på ett säte som är trasigt och gungar fram och tillbaka. Jag lyckas sova lite, tåget är fortfarande försenat och jag börjar ana att jag kommer få problem med byte till buss. När jag har insett att jag kommer missa min anslutning ringer mamma och säger att jag har glömt mitt usb-minne hemma hos henne. Där har jag båda mina arbeten som jag ska bli färdig med denna veckan. Jag ber mamma skicka över filerna, nemas problemas. Om det inte hade varit för att min mamma är en pc-analfabet. Jag försöker förklara hur hon ska göra med varje knapptryckning, "Ska jag höger- eller vänsterklicka? Ska jag enkel- eller dubbelklicka?" ja ni förstår nivån. När tåget kör in på perrongen i Bromölla ser jag min buss köra iväg. Och eftersom jag bor mitt ute i njet nada ingenting så är det en timme till nästa buss går. Ja inne på perrongen ringer jag mamma igen som inte lyckas få rätt på alla högerklickningar och inte lyckas skicka över mina skolarbeten. Jag är upprörd och gråtfärdig.
Nu är jag hemma en timme för sent och märkbart efter med skolarbetet. Jag är på dåligt humör och omotiverad att skriva, för jag vet att jag måste bli färdig senast torsdag och får panik och hjärnstillestånd. Fuck life.

Som om inte det var nog kommer jag hem till en stökig lägenhet, osortead tvätt i påsar, disk i vasken och sopor som luktar för de inte har blivit tömda sen jag åkte. Herrkläder över golvet och sura handdukar slängda lite varstans. Tack Gud, tack!

Kommentarer
Postat av: Elly

Du kan inte åka hem på en timme om du missar bussen, här i Malmö kan man cykla överallt. Ja, överallt. Inte för att jag gör det, men om jag vill kan jag. Till och med till ikea, om jag inte ska köpa en säng eller en soffa.
Du vet att de flesta som våldtas blir våldtagna av någon de känner, ofta en killkompis eller ett ex. Okej, för att du känner färre i Jämsög och då borde risken för att bli våldtagen minska är det inte en god anledning till att inte flytta till Malmö. De som skjuter varandra känner varann och har bråkat innan. Bråka inte med fel personer och det är lugnt.
För det tredje (?) så kommer skottlossning och skolmasakrar komma till Jämse också en vacker dag. Dessutom har vi fler nattklubbar och falafellvagnar i Malmö.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback