07.12.12 julabstinens
Jul jul jul, jag kommer inte riktigt i stämning. Jag försöker lyssna på julmusik, men de spelar bara massa rapremixer på jullåtar. Jag har köpt apelsiner för att sätta nejlikor i, så det ska lukta gott. Jag har hängt kulor och glitter i vår största krukväxt, de blev ganska fint men det luktar liksom inte gran. Jag har hängt kulor i fönstret och två adventsstjärnor, druckit glögg och varit på julfest. Det känns ändå som att något saknas. Lugn och julefrid kanske. Jag gnällde alltid på mamma när vi bar upp låda efter låda med julgrejer men nu saknar jag mammas mysiga pyntande. Allt ska liksom bytas ut mot julsaker för att det ska kännas på riktigt. Gammalt ska blandas med nytt och hemgjorda julpynt. Julgranen ska dofta och mamma ska laga mat hela dagarna. Vi ska göra julgodis tillsammans, marsipan och choklad och lussebullar. Jag vet inte riktigt om det är så vi haft det, men jag får åka ner till mamma snarast för att komma i stämning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback