07.12.09 Om Gyllene tider och massa kött.

Ja helgen har varit ganska underbar. Fredagen började jag med att skita i skolarbete och körde istället med Erik till Kristianstad. Vi kollade lite i affärer och jag köpte mina fantastiska stövlar. Det finns bara ett problem med stövlarna, att de är för breda och mina vader för smala. Visst, det ser kanske lite roligt ut men stövlarna i sig är så vackra så det väger över. Vi körde hem och det ösregnade, kollade teve tog en öl gjorde oss vackra. Jag hade vånda med vaderna och Erik problem med frisyren. Men vi kom till hotellet i rättan tid, fick oss en kopp glögg och minglade med EBParna. Eller det var meningen man skulle göra det men Erik och jag kollade på en intressant film om hans jobb istället. Från plåtbit till färdig bil. Mycket fascinerande.
Sen blev det öl och julmat för alla utom mig. Jag fick äta pasta med oliver istället. Men det var helt okej, för på hela julbordet fanns det bara bröd till mig. Mycket kött med andra ord, och folk var inte ledsna för det. Erik kände inte så många på sitt jobb och jag kände ännu färre så vi satt själv och åt i ett hav av människor. Det var nån underhållning som vi tyckte var kass, men några öl senare stod vi där och dansade både till Gyllene Tider och Lena PH. Det måste ha varit en lyckad fest för till och med Erik dansade. Vi har varit tillsammans i snart tre år och jag har aldrig sett honom dansa förr. Jo hemma i köket i bland men aldrig på ett dansgolv. Det var en rolig upplevelse. Vi tog oss hem och lördagen spenderades i soffan med fyra filmer, två pizzakartonger och en bakfylla (inte jag). Idag måste jag öppna mitt dokument igen, men det är inte så farligt mycket. Jag skrev det i ett nafs medan jag kollade på reprisen av Idolfinalen. Ja så helgen har varit rätt lyckad med andra ord. Nu ska jag koka te och läsa en bok och ikväll ska jag ringa Elly.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback