07.12.02 Little star up in the sky, in the cellar now you died
Stjärnor
image110
Två stycken hade jag. En röd i glas och en vit i papp. Borta! Borta!
Vårt källarförråd är som ett svart hål, det får plats hur mycket som helst där, men har man väl stoppat in nåt där kan man inte räkna med att få tillbaka det.
Åh jag som hade planerat så fint, jag skulle göra färdigt skolarbetet och när Erik kommer hem vid halv tolv i kväll skulle jag ha satt upp stjärnorna, tänt och fixat glögg och mandlar. Vi skulle dricka upp, titta på våra stjärnor och sova gott. Istållet är det tomt och mörkt. Det blir inte samma sak att dricka glögg om vi inte har fint och mysigt. Fast jag kan väl tända några ljus i stället och köpa en ny adventsstjärna i morgon. De i källaren lär jag aldrig hitta, den lilla i glas var så fin och passade så bra vårt lilla köksfönster. 100 spänn på att jag kommer hitta stjärnan lagom till tjugondag knut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback