inställt tåg vs sitta hemma och plugga

Det blåser i Blekinge. Det viner i fönsterna och i brevinkastet.
Jag har pluggat hela dan nästan, läst och skrivit hela min basgrupps utvärdering. Jag är såå ambitiös. Inte konstigt att jag fick/tog ledarrollen i gruppen. Jajjemän.
Jag tänkte belöna mig själv genom att åka till Malmö redan i kväll och kolla på idol med mamma men nu har det ramlat träd på spåret mellan Kristianstad och Hässleholm och tågen är inställda.
Kolla, det både står i
tidningen och är sanningen.
Det går visst bussar men jag har ingen positiv erfarenhet av ersättningsbussar. Inte alls positiv.
Så jag får kolla på idol ensam ikväll och således ha mina chips (och min kurslitteratur) ifred. Så jag tror jag åker till Malmö lite tidigare i morgon istället och hinner förbereda mig lite inför kvällen hos Elly hos Jona. Jag har köpit present till Elly och till Jona med för den delen, det blir nog bra. Också har jag köpt skor till mig själ, men jag köpte inte de jag visade på bild för de fanns inte i affären, fanns bara i gult. Istället var det mycket tveksamheter och jag bestämde mig tillslut för ett par Prusiluskan-skor, you know whattamean, sånna som ser ut som hämtade från 40-talet men utan snörning och istället två fina band över fossingen. Well, dom är fina det är dom men chansen att jag kommer ha användning för dem mer än i morgon är minimal. Jag får väl börja klä upp mig ordentligt i skolan från och med nu. Eller börja gå ut mer häromkring. hej nu ska jag äta och dricka nåt gott


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback